Een beelddenker leert anders
Beelddenken is een andere manier van informatie verwerken. Voor beelddenkers zijn de lessen uit huidige onderwijssysteem vaak lastig te volgen. Dit is omdat het onderwijs vaak in taal wordt aangeboden. Veelal wordt er dan ten onrechte direct aan de intelligentie getwijfeld.
Ties bijvoorbeeld kan tijdens de les zijn aandacht er niet bijhouden. Het verhaal van zijn meester doet hem ergens aan denken en vervolgens dwalen zijn gedachten af. En neem Maaike: het lukt haar wel, alleen ze heeft iets meer (in-oefen)tijd nodig dan de andere kinderen en dat frustreert haar. Het gevoel dat ze het niet kan, maakt haar onzeker. Victor vertelt een verhaal, maar begint middenin. Het verhaal is moeilijk te volgen voor anderen, want hij vertelt van de hak op de tak en gaat ervan uit dat de ander het wel begrijpt. Merel heeft juist meer moeite met het lezen. Maar ja, de b en de p lijken ook zo op elkaar. Het is toch allebei een bolletje met een stokje.
Wat bieden wij aan?