Beeld en Brein® 12+

Beeld en Brein® 12+


Voor wie is het?

Speciaal voor leerlingen in het voortgezet onderwijs is de training Beeld en Brein® 12+ ontwikkeld. Het is geschikt voor iedere leerling die effectiever wil leren, maar in het bijzonder geschikt voor leerlingen met problemen bij het leren van teksten en bij tekstbegrip. Dit zijn vaak kinderen met dyslexie of beelddenkers.

Wat is het?

Bij leerproblemen als dyslexie, beelddenken, AD(H)D of ASS geeft deze training handvatten om op een gestructureerde manier een tekst aan te pakken en te leren. De Beeld en Brein® Kleurmethode leert teksten (begrijpend lezen) sneller, leuker en beter gestructureerd aan te pakken op hoofd- en bijzaken en de Beeld en Brein® Conceptmap (ook wel gestructureerde mindmap genoemd) maakt gebruik van het overzicht, taal en beeld.

Naast de Kleurmethode en de gestructureerde mindmap komen ook aan de orde:

  • Sterker Staan® om moeilijke situaties aan te kunnen
  • leren met taal en beeld ten opzichte van het brein
  • inzicht in het (eigen) geheugen
  • de Beeld en Brein® conceptmap
  • gestructureerde mindmap technieken
  • verschillende geheugenstrategieën, om je huiswerk beter te kunnen plannen

Aanpak

De training kan individueel of in kleine groepjes gevolgd worden.

De training is gericht op sneller, leuker en beter leren. Iedereen kan meedoen en begint op hetzelfde niveau. Het maakt dus niet uit welke richting je volgt. Het belangrijkste is dat je gemotiveerd bent om te leren hoe je beter en sneller kunt leren. Wie wil dat nou niet?

Aantal sessies

De training kan wisselend gegeven worden. Dit varieert van 4 tot 8 bijeenkomsten. Vraag hiernaar bij de de intake.

 

© Copyright 2012 FF Coachen

Vanaf de puberteit verandert er veel in je lijf en in het brein van een kind

© Copyright 2012 FF Coachen

Beelddenkers verwerken informatie toch op een andere manier

© Copyright 2012 FF Coachen

Kinderen leren hoofd- en bijzaken te onderscheiden